söndag, januari 06, 2013

Förnyar mitt medlemskap i centern

Jag har idag förnyat mitt medlemskap för ett år i centern. Jag förlåter inte FRA, jag förlåter inte IPRED, jag förlåter inte centerns utspel (SvD, 2009-03-03) och senare beslut att avskaffa de 21 länsmyndigheterna och göra en enda s k nationell myndighet av polisen och jag förlåter inte möjligheten till chockhöjning av broavgifterna (riksdagsbeslut 2010-12-21).

Men centern är det enda parti som marknadsför sig på decentralisering och federalisering (SVT 2012-12-18) och det indirekta demokratiska partisystemet handlar om att väljare och partiaktiva måste göra kompromisser. Det är inte lätt när partiet tar ett antal skitbeslut. Och jag kommer för lång tid framåt att låta centerns val i dessa frågor påverka min allmänna relation till partiet som sådant. Men jag har i alla fall tagit mitt beslut för 2013.

1 kommentar:

Weekend Warriorsarna antiproffs skatebårds sa...

gutt, kämpa vidare.
jag ska förnya mitt medlemskap me sossarna o skånepartiet, finns dock mycket jag inte håller med där heller men hela livet är en enda pest eller kolera val. bara att vänja sej.